lördag 12 december 2009

TEMA: Kompletteringar...del 3 (3)


Veckans sista inlägg på temat "Kompletteringar" blir senaste tillskottet till "Kokos"-serien, formgiven av Hjördis Oldfors. Skålen ovan är märkt 5027 och är 9,5 x 14 cm stor. Börjar så smått samla på mig fler och fler föremål i "Kokos"-serien, men är rädd för att bonbonjären och kruset i serien kommer bli smått omöjliga att hitta.


De andra delarna i "Kokos"-serien som jag har sen tidigare. För hela serien, se Upsala-Ekeby samlarnas inlägg.

Är lite kluven kring vad som är roligast - att kunna få komplettera en serie man redan har, eller att hitta det där första intressanta föremålet i en ny okänd serie. Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Fin serie, hoppas du hittar fler.
    Själv tycker jag det är roligast att hitta kompletteringar till sånt man samlar på.

    SvaraRadera
  2. Å jag älskar kokos!
    Själv har jag inte en enda men önskar jag hade det...

    SvaraRadera
  3. Kokos hör till mina favoriter, på en månad skafat 3 st ur serien.

    SvaraRadera