lördag 12 januari 2013

Unikat - Mari Simmulson


För någon vecka sedan besökte jag en retrobutik, där jag gjorde ovanstående fynd. Ett unikt fat/skärva formgivet av Mari Simmulson. Var förvånad över att det inte kostade mer än 400 kr, så klippte till direkt. Under de cirka 5 ½ år som jag samlat UE-keramik har jag aldrig tidigare lyckats hitta ett unikat av Simmulson.



Fatet är dels signerat "Maris UE" på sidan av fatet...



Men även märkt med UE-stämpel + Maris på baksidan.

Uttryckte ju förhoppning om nya roliga tillskott till UE-samlingen i mitt avslutande inlägg 2012; "Årets 5 i topp", så känns jättekul att ha fått en bra start på samlaråret 2013!


3 kommentarer:

  1. Men grattis! En riktig snygging! När man minst anar det, dyker det där annorlunda upp!

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd!
    Blir svårslagen på årets lista-

    SvaraRadera
  3. Jag hade nog inte tvekat-vilket trevligt fynd!Jag är svag för fiskmotiv,,,

    SvaraRadera