lördag 5 november 2011

"Spiral" - Ingrid Atterberg


För många äldre är nog serien "Spiral" tillsammans med Anna-Lisa Thomsons "Paprika" en av de mer välkända serierna från UpsalaEkeby. Trots att de är ganska vanliga har jag av någon anledning inte tidigare lyckats hitta några vaser i serien på loppis m m. Men för några månader sedan så lossnade det.

Den största vasen på bilden fick jag syn på i ett uterum hos en granne när jag va ute och gick. Bestämde mig för att ringa på och fråga om vasen möjligtvis var till salu. Vilket den var! Ägaren hade ställt ut den i uterummet för att han inte var så förtjust i den.

Mellersta vasen hittade jag på den bordsmarknad jag nämnde i förra inlägget.

Minsta vasen dök upp på den torgloppis jag brukar besöka på söndagsmorgnarna.

Så inom kort tid har jag nu en fin liten trio ifrån Spiral-serien. Vaserna är märkta:

2048 - 20 cm hög
2049 - 27 cm hög
2050 - 37 cm hög

Ha en trevlig helg!

6 kommentarer:

  1. Väldigt fina! snäll granne!

    SvaraRadera
  2. Vilket flyt du haft och förhoppningsvis fortsätter att ha! :)

    SvaraRadera
  3. fasen, den turen skulle jag ju haft! gillar verkligen "spiral".

    jag mailade dig för ett tag sedan och det gällde om du hade vita UE-krukor att sälja till mig?

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland har man tur!

    Allt det gamla goda - har inte fått något mail?! Prova att maila igen på ueblogg@gmail.com

    SvaraRadera