söndag 21 november 2010

"Presenta" - Ingrid Atterberg


Förra året började jag så smått försöka få ihop en komplett serie av "Presenta" som Ingrid Atterberg formgav 1955. Efter ivrigt letande har jag nu fått ihop en nästa komplett serie i den gråa dekoren (se detta inlägg).

Förutom en helgrå variant finns serien även i en gulgrå. Ur denna serie har jag nu kommit över den största vasen, märkt 2226. Vasen är 22,5 cm hög.

Är lite ont om loppisar den här tiden på året. Man får hålla till godo med Tradra, Blocket m m. Hur gör ni för att kunna fynda på vinterhalvåret?!

3 kommentarer:

  1. Hej & tack för besöket! Så roligt! Jag måste leta upp några stora fina Uppsala Ekeby vaser till nya huset :)

    SvaraRadera
  2. Det finns ju en hel del loppisbutiker, secondhand, som ibland kan ha riktigt trevliga grejer. Jag köpte så sent som igår ett krus av MariS för en 50-lapp på Myrorna, än är inte undrens tid förbi :-)

    Som svar på ditt inlägg är jag givetvis intresserad av dina dubletter om vi kan komma överens om ett pris! Jag skickar meddelande senare, under tiden kan du väl fundera vad du tänkt dig eller om det är nåt du spanar efter som jag kanske har, you never know... :-)

    Jag räknade som hastigast och kom fram till att jag har över 30 föremål av Hjördis nu, inte riktigt lika mycket som er "hardcore"-samlare, men en hel del i alla fall...totalt har jag mellan 100-150 UE-föremål, det trodde jag inte själv när jag började räkna!

    SvaraRadera
  3. Ja... Loppisarna här i stan (Västerås) som är av "välgörenhetstypen" har öppet under denna årstid. Och det finns ganska gott om dem.

    Värre blir det på sommaren, då har det sommarstängt (lite dumt tycker jag). Men då dyker ju gårdsloppisarna upp istället. Så det brukar alltid finnas några ställen att besöka.

    SvaraRadera