måndag 27 december 2010

"Corso" - Ingrid Atterberg


I likhet med Retrolux har jag även kompletterat min samling av serien "Corso". Serien, som formgavs 1954 av Ingrid Atterberg, innehåller totalt 10 föremål.


Nu har jag lyckats få ihop halva serien, då jag har totalt 5 olika föremål. Saknar bland annat faten ifrån serien, men dessa ska nog gå att hitta på Tradera eller liknande. Husrenoveringen pågår för fullt, vilket innebär att inköpen till samlingen av UE-keramik är betydligt färre. Vilket tyvärr även innebär färre blogginlägg...

5 kommentarer:

  1. Den här serien är så g´rymt läcker,
    Är den ovanlig??

    SvaraRadera
  2. Nä den är faktiskt ganska så vanlig. Dyker upp från och till på Tradera etc. Som alltid är det klart svårare att få tag i större föremål/vaser ifrån serien. Men det är inte omöjligt!

    SvaraRadera
  3. Läckert!
    Förstår att du har mycket med renoveringar att göra men dina inlägg är värda sin väntan :-)
    Jag kommer lägga ut ett inlägg imorgon som innefattar två UE prylar som jag kanske skulle kunna få lite hjäkp att skriva om.

    Det en är ett fat ur Göran Anderssons serie Cornus Vet du något mer om den?

    Mvh Retroprylar Andreas

    SvaraRadera
  4. Tack för berömmet!

    Jag vet tyvärr inte mer om "Cornus" än vad du förmodligen redan hittat via UE-boken. Har en ljusstake från serien någonstans och har stött på spegeln vid några tillfällen. Trevlig serie, som är något olikt Göran Anderssons övriga serier!

    SvaraRadera
  5. Underbart! Ljuvligt! Härligt! Tillsammans har vi ju nästan en komplett serie. Nja, inte riktigt, men ändå. Tur att vi har olika föremål så att vi slipper slåss så mycket på Tradera framöver. Corso är min nya favvo!

    SvaraRadera