fredag 21 januari 2011

Sideboard i teak


Den första nya möbeln till huset hittades på Blocket för någon vecka sedan. Har länge velat ha ett sideboard och nu när plats finns passade vi på när vi hittade ett passande skåp. Det vi gillade med skåpet var att det var hela 2 meter brett. Får med andra ord plats med mycket vaser på det!

Var tvungen att packa upp en låda och prova hur skåpet kan komma att se ut när renoveringen är färdig och lådorna kan packas upp. Blir inte så tokigt...

Skåpet saknar märkning (vad jag kunnat se), men ifall någon av alla kunniga läsare har någon idé om ursprung/tillverkare/formgivare är jag väldigt tacksam!

Trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag såg ett likadant nyligen till salu i Sandviken för någon vecka sen, även det helt omärkt...

    Det är ungefär lika stort som vårat, det är 193 cm.

    SvaraRadera
  2. Det är det andra sideboardet i teak jag råkar på ikväll. De är snygga, stilrena och enkla.
    GRATTIS!! Snyggt med vaserna i olika formationer.

    SvaraRadera
  3. ...och det andra sideboardet Cinna sett är mitt :) Jättefint med vaserna på!

    SvaraRadera
  4. Så himla snyggt! Jag letar för fullt efter ett sideboard i teak och det får gärna vara såhär långt och ståtligt.

    SvaraRadera
  5. Jag har en exakt likadan sideboard, förutom att den är 170 cm meter bred och har en aning mörkare ben. Tyvärr finns det ingen märkning på min heller.

    SvaraRadera
  6. Hej råkade googla mig till denna tråd. Hittat tillverkade ännu? Kan vara IKEA

    SvaraRadera