lördag 19 november 2011

Tillskott till Adria-serien


För några veckor sedan hittade jag en annons som sålde en massa olika föremål och i bakgrunden på en av bilderna syntes den stora Adria-vasen ovan. Kontaktade säljaren som endast ville ha 100 kr för vasen. Kändes som ett fyndläge, så även om det var en liten bit att köra så bestämde jag mig för att klippa till. Frågade självklart säljaren ifall vasen var i fint skick, vilket den skulle vara.

När vi väl kom fram till säljaren så visade det sig ganska snabbt att vasen ändå hade några nagg. Även om 100 kr inte är mycket så kändes det ändå lite trist att ha kört en bit för att behöva köpa en naggad vas. Säljaren var som tur var väldigt förstående och tyckte att jag som kompensation för att ha kört en bit kunde få vasen grattis. Inte ofta man träffa på så snälla säljare...!

Med detta nytillskott börjar samlingen av Adria-serien blir ganska omfattande. Totalt 8 olika förmål har det blivit än så länge.


PS. Roligt att många fortfarande följer och läser min blogg - närmar sig 100 000 besökar!! Jättekul!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig serie! Och vilken bra säljare :)

    SvaraRadera
  2. den där krukan alltså, den känner jag mig lite sugen på! :) jag hör av mig när jag varit i stockholm. väldigt fin samling förresten.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Kul med säljare som förstår att glädja någon. Det är ju så det ska vara. Man kan gärna släppa sina föremål om någon samlare verkligen vill ha något.

    Ibland så kan jag tänka: Ja, jag skulle få ut mer på tradera. Men sedan tänker jag: Nej, klart att den som vill ha den så gärna ska ha den! Någon jag känner till, någon som verkligen visar sin passion. Så föremålet inte försvinner till något okänt.

    SvaraRadera