söndag 4 november 2012

"Corso" - Ingrid Atterberg...


Genom att byta bort min tidigare visad dubblett ifrån "Spiral"-serien mot en "Corso", har jag nu lyckats komplettera min samling av serien. Vasen ovan är nr 2150 (31 cm hög). Är alltid roligt ifall man kan få till ett byte som bägge är nöjda med. Tyvärr är det väl inte alltid så lätt två samlare emellan, men med en handlare brukar det gå ganska smidigt.



Totalt består Corso-samlingen nu av sex föremål. Tyvärr är UE-boken lite otydlig kring just "Corso"-serien, men om jag har räknat rätt är det endast faten ifrån som saknas innan serien är komplett.

5 kommentarer:

  1. Milde tid vilken häftig samling! Imponerande!

    SvaraRadera
  2. Jättefin samling! Måste kännas jätte roligt att ha fått tag i så många.
    Verkligen vackra.

    SvaraRadera
  3. Vi har två små fat med texten Philps under. Om det är intressant kanske du har ngt att byta med. Det är de allra minsta.
    Älskar vaserna. Har inte sett dem innan.

    SvaraRadera
  4. men jag har ju ett corsofat ingår inte det i serien? ida

    SvaraRadera
  5. I have a Corso tray that just came in for sale.

    SvaraRadera