söndag 28 oktober 2012

Bumling...


Ovanstående "Bumling" golv-lampa hittades väldigt oväntat på Myrorna. Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag inte varit speciellt imponerad av mina tidigare besök på dessa ställen, så var säkert något år sedan jag besökte dem sist. Hade dock turen att springa på denna lampa för endast 60 kr...

Glädjen över att ha fyndat lampan minskade dock något när jag kom hem och upptäckte att de satt prislappen exakt så den dolde en stor repa på skärmen. Om man nu skall sälja en lampa för endast 60 kr kan det väl kvitta om den är repad eller inte. Känns som ett märkligt sätt att resonera och försöka lura sina kunder?!

Ifall du vill se övriga "Bumlingar" som fyndats genom åren så klicka på "lampor" under etiketter...


2 kommentarer:

  1. Otroligt att man fortfarande kan fynda på Myrorna.

    Har själv varit ute för att de satt prislappen precis över en skada eller liknande.
    Så fult gjort och vad tjänar de på det?
    Bättre att visa hur skicket verkligen är och sätta prislappen efter skicket istället.

    Handlar ju inte om pengarna i detta fallet då 60 kronor är ett riktigt fynd. Med eller utan repa.
    Tur att du har kunnat fynda Bumlingar i toppskick innan:)

    SvaraRadera
  2. Vi verkar vara många som inte är stora fans av Myrorna. Har hört om flera som har hittat repor och nagg under prislappar. Det är verkligen ett tråkigt sätt att lura folk.

    SvaraRadera