söndag 10 mars 2013

Eskimåfamilj - Mari Simmulson


En kompis skulle för en tid sedan flytta utomlands och eftersom hon visste att jag samlade på UE-keramik hörde hon av sig och undrade ifall jag ville köpa hennes Mari Simmulson figur som hon ärvt. Hon hade inte möjlighet att ta den med sig och ville gärna att den kom till en som uppskattade den. Har sedan tidigare haft de två barnen ifrån Mari Simmulsons eskimåfamilj från 1957. Var därför ett enkelt val att klippa till även på mamman ifrån serien. Dessutom fick jag ett väldigt bra kompispris på figuren.

Det enda som nu saknas för att ha en komplett serie är den lilla vita hunden (märkt 4298). Får hålla utkik på Tradera etc, men om någon läsare möjligtvis skulle ha en sådan till salu eller känner till något ställe som har den, så vore jag väldigt tacksam för tips!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att se att det finns fler som har denna familj. Har själv nästan hela familjen, saknar också bara hunden så...
    Här kan du se min familj!

    http://designbloggenjonkoping.blogspot.se/2012/07/blandade-fynd-och-inkop.html

    Hoppas att vi båda två kan komplettera och få ihop våra eskimåfamiljer. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Hittade en figur, eskimå,det är mamman väl, hon till vä? Visste ingenting om den,ha,ha. Kan någon tala om vad värdet på dessa går för ungefär. Mvh. " eskimån"

      Radera
  2. Hej, jag har en hund och tänker sälja den. Vet bara inte vad jag ska ta för den.

    SvaraRadera
  3. Hej jag har också en liten hund i prima skick

    SvaraRadera