tisdag 17 februari 2009

Tuben - Ateljé Lyktan



Är inte riktigt säker på ifall jag gillar den här skrivbordslampan eller inte, men när en kund hade en stående på sitt lager som inte användes och jag kunde få den i utbyte mot att jag bjöd på fika, så tyckte jag att det var dumt att inte klippa till.

Lampan är formgiven för Ateljé Lyktan av Anders Pehrsson (som även tillräknas "Bumlingen"). Modellen kallas för "Tuben" och jag har även sett den som golvlampa och takarmatur i olika varianter. Finns även lite olika varianter på foten för skrivbordslampan, bl a med pennställ och gemhållare.

Än så länge betingar inte "Tuben" några högre priser, men har kanske framtiden för sig?!

2 kommentarer:

  1. Definitivt värd en fika. Jag gillar Tuben, men mest de vita tror jag. Tjing!

    SvaraRadera
  2. hej

    jag har oxå en sån. hittade en på en vindstömning igår. gul o fin.

    ha d gott sötnos

    offe o mörn

    SvaraRadera