fredag 8 juli 2011

Syltburk - Marianne Westman


Den här fina syltburken ifrån Rörstrand, formgiven av Marianne Westman, hittades på loppis för några veckor sedan. Vid samma bord missade jag precis en större "Negro"-vas för 60 kr, så när säljaren plockade upp denna tänkte jag att den skall jag i alla fall lyckas köpa. Var snabbt framme och meddelade att jag ville ha burken. Var samma pris för burken som för vasen...

Ifall ni vill se fler av Marianne Westmans olika burkar rekommenderas bloggen Porslin och Nostalgi, som har en fantastiskt samling att visa upp.

Nu väntar 5 härliga veckor med semester och mycket loppisbesök. Hoppas på nya fina fynd!!

7 kommentarer:

  1. Borde du inte byta namn på bloggen?
    Inte mycket ue nu för tiden...

    SvaraRadera
  2. Bra fynd men snöpligt med Negro-vasen... Bättre lycka under ledigheten! :)

    SvaraRadera
  3. Anonym - merparten är fortfarande UE-inköp, men då samlingen börjar bli mer omfattande och nya delar är svårare att hitta så smyger sig även andra föremål in vid loppisbesöken :)

    Trillivippa - Tack! Turen har redan vänt - se kommande inlägg :)

    SvaraRadera
  4. åh jag fullkomligt älskar marianne westman. och jag samlar på hennes sylburkar. de finns ju i så många tappningar!

    picknick är också en favorit men så svår att hitta på loppis. och dyr som attan. men 60 spänn var ju helt överkomligt för en syltburk med lock som brukar vara spårlöst borta.

    SvaraRadera
  5. Jag vill veta var du går på loppis! :) Ha en skön semester!

    SvaraRadera
  6. 60kr för burken är ju ett riktigt bra pris. Hade jag också köpt även om vi redan har en.

    Synd på vasen, hoppas på bättre tur nästa gång.

    SvaraRadera