tisdag 16 juli 2013

Uppdaterat!


Jag insåg att jag oftast är ganska dålig på att berätta/skriva om eventuella uppdateringar kring de föremål jag visar på bloggen. Men nu ska det bli bättring på det. Börjar med att visa "Astra-kopparna", som fyndades för endast 25 kr/st i början av maj. För några veckor sedan lyckades jag byta till mig fat till kopparna hos en antikhandlare i stan. Nu har jag alltså två kompletta tekoppar i min koppsamling.



I mitten av mars tog jag en chans och begav mig till mellersta Skåne för att hämta hem en bokhylla och en lampa. Lyckades snubbla in på en hustömning, där jag bland annat fick med mig ovanstående kakfat gratis. Problemet var bara att det vid den tidpunkten saknade det lilla fatet överst. Jag hade dock sådana fat (Kastehelmi) hemma och efter att ha fått tag på en borr för glas, kunde jag få kakfatet komplett igen...

Två små uppdateringar/kompletteringar som gjort sitt till för att förgylla sommarens loppisletande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar