torsdag 17 maj 2012

"Västkust" - Ingrid Atterberg

 
Serien "Västkust" av Ingrid Atterberg från 1950 hör verkligen till en av mina absoluta favoriter ifrån UpsalaEkeby. Tyvärr går de vaser och skålar som ännu inte finns i samlingen för lite för höga belopp på auktioner/tradera m m. Jag har dock lyckats komplettera samlingen med två små ljusstakar (Ekeby, nr 100) nyligen. Finns även en annan modell av ljusstakar i serien, men denna tyckte jag passar bättre med de vaser jag redan hade.

Får hoppas på att hitta de saknade vaserna/skålarna på någon loppis inom kort!? Kanske redan till helgen, som bjuder på en del inplanerade loppisar...

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Verkligen en riktigt fin serie. Hoppas att du hittar de delar du saknar inom en snar framtid. Det är ju själva "jagandet" av de delar man saknar som är charmen.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen fin serie. Är det någon som vet varför serien har namnet "Västkust"?
    - Tänker mig, lite romantiskt, att det kanske kan vara inspirerat av västkustens karga gråa klippor med vita anemoner på? :)

    SvaraRadera
  3. västkust är trevlig men jag är mer förtjust i serierna med vit glasyr mot brungrått gods, som pepita, negro och paprika! fick du min kommentar om "kreol"-kaffekopparna? du hade hittat två? benny ville gärna förvärva minst en, men det vill jag också! ska du behålla dem eller? du har min e-mail!

    SvaraRadera