söndag 11 oktober 2009

En udda Simmulson...



Tänkte visa ovanstående tjusiga vas, som jag kom över förra helgen. Har besökt affären där jag hittade den tidigare, men då inte sett vasen, eftersom den stått gömd bakom en massa andra. Blev därför glad när jag lyckades gräva fram den. Har inte tidigare sett något ur samma serie, men gillade verkligen kombinationen av grått och blått!!

Vasen, som jag tror ingår i serien "Fenix" formgavs av Mari Simmulson 1963. Den är 21 cm hög och 11,5 cm i diameter. Enligt UE-boken så finns även "Kulör" med exakt samma stämpel - 3055M. Antar dock att skillnaden mellan de båda ligger just i dekor och glasyr. Om någon kunnig läsare vill bekräfta min misstanke så vore jag väldigt tacksam.

Har varit lite lugnt på loppisfronten på sistone, men jag hoppas på nya fynd till helgen!!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Jättefin! jag har just hittat din blogg och spenderat över en timme med att läsa igenom alla gamla inlägg. Önskar jag hade ditt öga när jag är på loppis, tycker att jag har fyndat i min dar men aldrig med din kaliber:)
    Jag bor i Lund och jag gissar att du också bor i närheten, så kanske man kan hänga med på en loppisrunda någon helg, eller kanske få köpa lite dubbletter? Själv samlar jag mest på UE blomkrukor/ytterfoder.
    Kram från Siri

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för dina fina ord!!

    Har en hel del UE-krukor, som jag även visat på bloggen. Om det är något speciellt du söker, maila mig på ueblogg@gmail.com, så kanske det är något vi kan byta/sälja?! Även om min fru är väldigt fäst vid de flesta krukorna :)

    SvaraRadera